- Get link
- X
- Other Apps
- Get link
- X
- Other Apps
«İndiyə qədər
biz aryan, Hind-Avropa, aryanizm və hind-avropaçılıq kimi terminlərin Avropanın
ağ irqinin kimliyini, kökünü və vətənini quramaq üçün Avropa alimləri tərəfindən
necə qurulduğunu və yenidən formalaşdırıldığını gördük. Bu, əlbəttə ki, hekayənin
bir tərəfi idi. Digər tərəf isə absurd aryan mifinin əsaslandırılacağı İran və
Hindistan kimi yerlərdə müəyyən etnik qruplar üçün kimlik quraşdırmaq idi.
Aydındır ki, Şərq cəmiyyətlərindəki bəzi etnik qruplar orientalist quraşdırmaların
ardınca özlərinin aryan olduqlarını və deməli, guya üstün olduqlarını başa
düşdükdə, onlar bu yeni kimlikdən müxtəlif yollarla yararlanmağa çalışdılar.
Əsas yollardan biri, qeyri-aryan qanının daşıyıcısı hesab edilən bütün digər
irqləri və etnik qrupları kənarlaşdırmaq üçün millətçi bir layihə qondarmaq
idi. Buna görə də bu Avropa quramalarının İran və Hindistan kimi yerlərdə müxtəlif
etnik qruplar tərəfindən necə qəbul edildiyini, mənimsənildiyini və istifadə
edildiyini görmək son dərəcə vacibdir. İranda avropalıların farslar üçün quraşdırdıqları
cazibədar kimlikdən qazanclı çıxmağa çalışan məhz fars etnik qrupu idi. Bu orientalist
quramanın işartısını görmək üçün bir daha Qobinoya müraciət edək, çünki, o,
fars irqinin aryan mənşəyini təsvir edir:
Çox uzaq dövrlərdə
ağ irq Asiyanın yüksəkliklərində ilk evində məskunlaşmağa başladı. Yavaş-yavaş
qitənin qərbinə və cənub-qərbinə yayıldı. Onun böyüyən tayfaları bir-bir
ayrıldı. Onlardan bəziləri Avropaya nüfuz edərək keltlərə, frakiyalara,
latınlara, ellinlərə və slavlara çevrilməli idi. Eyni zamanda, güneyə doğru hərəkət
edən əsli gövdənin digər daha az əhəmiyyətli olmayan qolları özləri ilə çiçəklənən
bir əhali kütləsini apardılar, onlardan bir qrupu uzun müddət öz yurdları ilə
bağlı qaldı: skiflər. Digəri onlardan ayrılaraq gündoğara üz tutdu və hindlilərin
əcdadlarına çevrildi; sonra üçüncüsü, skiflərdən və Brahmanın gələcək abidlərindən
çox sonra ayrılaraq Hind sularını arxada qoyub, yunanların və romalıların
farslar adlandırdığı, ancaq hələ də özləri üçün iranlı adını istifadə edən xalqı
dünyaya gətirmək üçün Orta Asiya torpaqlarına çatdı. (Qobino, 1971, səh. 6)
Deməli, bəşəriyyəti
üstün və astın irqlərə ayıran və “aryan irqini” tanrısal bir statusa yüksəldən
həmin Qobino təkzibedilməzcəsinə və həddən artıq arxayınlıqla iranlıları aryanlar
kimi identifikasiya edir. “İranlıların” homogen xalq olmadığı, olmayışı və heç
vaxt olmamaları, görünür, Qobinonu narahat etmir. Axı onun irqçi ideologiyası
aryan olmayan xalqların heç bir insani və ləyaqətli təsdiqinə yol vermir.
Bununla belə, bu cür qondarma quraşdırmanın aryan genlərini miras aldığını
iddia edən istənilən etnik qrupa, xüsusən də İran kimi çoxmillətli mühitdə nə dərəcədə
güc və nüfuz verəcəyini təsəvvür etmək çətin olmamalıdır. Digər orientalist
diskurslar kimi, hind-avropaçı layihə də çətin ki, məsum obyektiv və sırf elmi təşəbbüs
idi. Əksinə, ən başından bəri açıq-aşkar irqçi, ekspansionist və müstəmləkəçi
meyllərlə yüklənmişdi.
İranın fars
azlığına üstün irq statusunun verilməsi zahirdə çox normal və məsum görünən
intellektual/akademik məşğuliyyətə oxşayırdı. İranın və Yaxın Şərqin görkəmli qərb
alimləri Qobino kimilərin aryanist quramalarını təkrar işləmiş və onları sırf
akademik və elmi biliklər kimi təkrar bərpa etmişlər. Bu biliklər daha sonra
yerli elitist/dominant tarixçilər, yazıçılar və ziyalılar tərəfindən mənimsənilmiş
və onlardan qeyri-fars, qeyri-aryan icmalarını ölkədəki güc və imtiyaz qaynaqlarından
uzaqlaşdırmaq üçün istifadə edilmişdir.»
Alireza
Asgharzadeh, Iran and the Challenge of Diversity. Islamic Fundamentalism,
Aryanist Racism, and Democratic Struggles. — New York: Palgrave Macmillan,
2007, səh. 77-78.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment